دوشنبه, ۲۳ مرداد,۱۳۹۶

انواع بازاریابی و کاربردهای آن


بازاریابی(Marketing)


در معنا اصطلاحا به یکسری فرآیند{ مدیریتی- تولیدی- خدماتی-اجتماعی} که مبنای عرضه و تقاضا و نیاز ها و خواسته های افراد را در آن لحاظ شده معنا میشود و هرگاه چهار اصل نیاز ، نیازمند، عوامل رفع نیاز، و داد و ستد باشد بازار و بازاریابی حاکم است.

 
انواع بازاریابی شامل:

صنعتی، معرفی، چند سطحی، پارتیزانی، مویرگی، چریکی، دهان به دهان، اینترنتی، تک به تک، شبکه ای-ویروس دار، سیتماتیک، مفهومی، ترکیبی ، ارزشی


بازاریابی مبتنی بر پیامک

اولین و مهمترین بخش بازاریابی : بهترین و کم هزینه ترین ویا اقتصادی ترین راه ارتباط با مشتری است که گاهی بدلیل پیچیدگی ها موجود می بایست برای جذب سهم بیشتری از بازار ابتدا الگوی طرح توجیه اقتصادی را ترسیم و در چند فاز  شروع به بازاریابی نمود.

برای بازاریابی پیامکی فقط وجود ابزار "پنل پیامک" و یا  "سامانه پیامک" کافی نیست و گروه های هدف و به نوعی انتخاب درست منابع وداده ها و یا به دست آوردن آن نیز خیلی مهم می باشد.

اکثر مارکها وبرند های معروف با ارسال انبوه پیامک حراج ها ، تخفیف ها  و یا آفرها وشرایط فروش را به اطلاع مشتری می رسانند. ضمن حفظ حریم خصوصی مشتریان اگر مجموعه ای که فعالیت خدماتی ، اقتصادی و ...  می نماید بطور مثال : فروشگاه زنجیره ای ، کلینیک درمانی ، تعمیرگاه ، فروشگاه پوشاک ، شرکت بیمه و .... اگر اطلاعات شما را داشته باشد  می تواند برای اطلاع رسانی یادآوری، تمدید ، تخفیف ، حراج  و .... مستقیم با ذکر نام شما اقدام به اطلاع رسانی نماید که منوط به این است که شما  این اطلاعات را به اختیار به آن مجموعه ها داده اید.

اطلاع رسانی کانال تلگرامی ، پیام رسان ها ، سایت ها ویا اطلاعاتی در فضای مجازی تنها از طریق می تواند به سرعت و قدرت وارزان باشد.

مزایای مهم پیامک :

سرعت در انتقال پیام ، ثبت در تلفن همراه به عنوان مستند و مرجع ، احتمال خواندن پیام در بیش از 95 درصد ارسال ها ، دسترسی موبایل وتلفن همراه،امکان انتقال و فوروارد پیام مناسب از طریق پیام به یکدیگر که این موضوع هزینه ای برای تبلیغ کننده اولیه ندارد ؛ فقط پیام و محتوای مناسب را به گروه هدف خوبه ارسال نموده و درخواست نموده اگر کسی نیاز داشت منعی برای ارسال این پیام به دیگران نیست.