چهار شنبه, ۰۳ آبان,۱۳۹۶

تلگرام، پولساز مجازی!

منظور از تبلیغات اینترنتی چیست؟
Image result for ‫تبلیغات اینترنتی‬‎


تبلیغات اینترنتی نوعی از تبلیغات است که به دلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاع رسانی و روابط عمومی جایگاه خاصی را در بین تبلیغاتچی باز کرده است.

منظور از بازاریابی اینترنتی فقط این نیست که شما روی نتایج موتورهای جستجو تلاش کنید تا سایت خودتون رو فقط در سایت گوگل و .. مطرح کنید. همیشه در مورد معرفی و مطرح کردن یک کسب و کار آنلاین راه های زیادی وجود داشته و روز به روز این راه ها رو به افزایش است.

شبکه های اجتماعی در حال حاضر در جذب کاربران بیشتر فعال تر از موارد دیگر است، بنابراین هیچ جای تعجبی نیست که تقریبا در هر کسب و کار آنلاین شما یک اکانت اینستاگرام ،فیس بوک ، توییترو .. میبینید.

اما با توجه به تعداد زیادی از انواع تبلیغات ، پست ها، کمپین های تبلیغاتی و پرسشنامه هایی که هدف آنها افزایش آگاهی نام تجاری و افزایش ترافیک به وب سایت های خود است، رقابت کردن شرکت ها و مجوعه هایی که تازه وارد این مبارزه شده اند  بسیار دشوار است و این خود باعث می شود که تازه واردان به دنبال کانال های جایگزین برای رسیدن به مخاطبان هدف خود باشند. بسیاری از آنها به دنبال پیامرسانی هستند که بتوانند تبلیغات، معرفی و اطلاع رسانی خود را حتی سریع تر از شبکه های اجتماعی در گذشته وجود داشته انجام دهند . تلگرام یکی از این پیام رسانان تازه وارد است که در حال حاضر توانسته موقعیت خود را در بین کاربران ایرانی به یکی از پر استفاده ترین پیام رسانان تبدیل کند.

در این پست ماهان برای شما مطالبی مربوط به بازاریابی تلگرام آماده کردیم. در اصل تلگرام  یک روند بازاریابی جدیدی است که حال توسعه است، اما قبلا اثربخشی خود را ثابت کرده است. هدف از طراحی این پیام رسان این است که  بتوانید راحت تر با مخاطبان مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید، مطالب به اشتراک بگذارید، کمپین های تبلیغاتی را راه اندازی کنید و بتوانید به رقبای خود برسید و یا حتی از آنها پیشی بگیرید.

تلگرام یک برنامه پیام رسانی مبتنی بر ابر است که میتوانید از نسخه های دسکتاپ و تلفن همراه که دارای سطح بالایی از امنیت اطلاعات است استفاده کنید. تلگرام دارای 100 میلیون کاربر و 15 میلیارد پیام روزانه دارد و هر روز بیش از 220 هزار کاربر جدید ثبت نام می کنند.

مزایای تلگرام
Image result for ‫تلگرام‬‎

امروزه، بسیاری از کسب و کارهای محلی از نامه و یا تماس تلفنی با مشتریان خود، سفارشات و پاسخ به سؤالات مختلف، نظرات و شکایات استفاده می کنند. یکی از مهمترین مزایای این ابزار ارتباطی این است که دیگر لازم نیست کسی رو به عنوان مسئول جمع آوری این اطلاعات از مشتریانتان در نظر بگیرید: ربات های تلگرام  همه کارها را سریع و بدون هیچ گونه تلاش اضافی انجام می دهند.


رباتها نه تنها به مشتریان شما این اجازه رو میده که درخواست های جدید و خاص  خودشون رو ارائه بدن!! بلکه آنها فیلم ها، تصاویر، اسناد، دریافت ها و پرداخت های انتقالی را ارسال می کنند و اطلاعات تماس شما را برای پاسخ های مفید تر و غیره در اختیار مشتریان قرار میدهد.

فرصت های ارائه شده توسط این برنامه واقعا گسترده هستند، و شرکت هایی که با تلگرام  کار می کنند، می توانند به مشتریان خود مزایای فراوانی ارائه دهند. مزایای اصلی پیشنهاد شده توسط  تلگرام عبارتند از:

خدمات سرويس؛
سفارش آنلاین؛
پشتیبانی واقعی در زمان واقعی
کمک های فردی؛
اعلام  بازخورد مشتریبا استفاده از نظر سنجی
ارتباطات و هماهنگی تیم
اطلاعات به روز
ارتقاء محصول؛
ترافیک اضافی به سایت؛
افزایش آگاهی از برند شما؛
پشتیبانی مشتری بدون توقف؛
ایجاد کانال برای ایجاد اطلاعات بیشتر و بهتر به مشتریان


چگونه با تلگرام پولدار شویم؟
Image result for ‫چگونه پولدار شویم‬‎

با افزایش نفوذ شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌های فوری، عده‌ای به فکر افتاده‌اند که به کسب درآمد از این فضای مجازی بپردازند یا حتی کلاس‌های آموزشی برگزار کنند و درست مثل کلاس‌های حضوری شهریه دریافت کنند!

 با گسترش استفاده از فضاهای مجازی و افزایش مخاطبان آن، کسب‌وکارهای اینترنتی یکی از بخش‌های جدانشدنی زندگی امروزه ما شده‌اند و با ورود شبکه‌های پیام‌رسان فوری به کشور، شکل جدیدی از این کسب‌وکارهای مجازی، ظهور و بروز پیدا کرده است. اغلب این شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات بوده یا کانال ارتباطی بین بازاریاب و مشتری هستند. در این بین عده ای هم هستند که به طور مستقیم از این فضا کسب درآمد می‌کنند.

چهار میلیون تومان برای طراحی یک ربات!
Image result for ‫طراحی ربات تلگرام‬‎

به دنبال رونق گرفتن تلگرام بین کاربران ایرانی، تلگرام حدود شش ماهی می‌شود جای دیگر شبکه‌های پیام رسان فوری را گرفته و از نظر محبوبیت بین کاربران ایرانی در صدر قرار گرفته است. شاید دم‌دستی‌ترین روش برای پول درآوردن از تلگرام، ساخت و طراحی ربات‌ها باشد. بیشتر مشتریان و سفارش‌دهندگان این ربات‌ها کسانی که هستند که خود سایت یا تولید محتوا دارند و به دنبال رباتی برای انتقال و تبلیغ محتوای تولیدی خود هستند.

«آقای صبوری» برنامه‌نویسی است که برای سایت‌ها ربات می‌سازد. او می‌گوید که از چهار ماه پیش ساختن ربات از طریق تلگرام آسان می‌شود و از همین جا ساختن ربات‌ها و استفاده از آن‌ها رواج پیدا می‌کند، البته معتقد است کیفیت این ربات‌ها با هم متفاوت است: «طیف، کارکرد و کیفیت این ربات‌ها متنوع است و به تبع آن قیمت‌ها هم تغییر می‌کند. مثلا ممکن است نیاز یک سایت خبری فقط این باشد که چند کانال خبری را برای کاربران خود نمایش بدهد یا مثلا امکان جست‌وجو هم به او بدهد یا حتی خود کاربر بتواند تنظیم کند چند پیام را در روز دریافت کند. هر چقدر این امکانات بیشتر شود، قیمت هم بالاتر می رود.»

گروه بزنید، تبلیغات کنید، پول دربیاورید
Image result for ‫گروه تلگرام‬‎

علاوه بر طراحی ربات‌ها، از طریق دیگری هم می‌توان از این ربات‌ها کسب درآمد کرد. ربات‌های تبلیغاتی، روش جدیدی از تبلیغات مجازی هستند. طراحی این ربات‌ها از یک طرف و استفاده از آن‌ها برای تبلیغات از طرف دیگر، درآمدزا هستند. قضیه از این قرار است که بازاریاب‌ها این ربات‌ها را طراحی می‌کنند و از مشتری‌های خود سفارش می‌گیرند و به وسیله ربات‌ها تبلیغات را در گروه‌های تلگرام آغاز می‌کنند. این شرکت‌های تبلیغاتی افرادی را هم برای تبلیغات خود به کار می‌گیرند و به ازای ایجاد هر گروه و میزان تبلیغات مبلغی را برای او در نظر می‌گیرند.

کلاس خط و زبان تلگرامی!
Image result for ‫کلاس های تلگرامی‬‎

عده‌ای از آموزشگاه‌ها هم به این فکر افتاده‌اند که کلاس‌های حضوری خود را به کلاس‌های مجازی تبدیل کنند و از این راه پول دربیاورند. دوره اول کلاس‌های مجازی این آموزشگاه‌ها به طور رایگان برگزار می‌شود و از دوره‌های بعد، فرد برای شرکت در کلاس‌ها باید هزینه پرداخت کند. برگزاری کلاس مجازی برای حوزه‌هایی مثل زبان انگلیسی یا مهارت‌های ICDL شایدخیلی عجیب نباشد؛ اما آموزشگاهی، کلاس خط و حتی نقاشی را به صورت مجازی برگزار می‌کند!

mahansms.com

ثبت نظر