سه شنبه, ۰۲ آبان,۱۳۹۶

شناسایی بازار هدف، چگونه؟

چرا شناسایی بازار هدف بسیار مهم است؟
Image result for ‫بازار هدف در بازاريابي‬‎

شناسایی یک بازار هدف به شما کمک می کند تا راهکارهای ارتباطات بازاریابی و اطلاع رسانی موثر را توسعه دهید. بازار هدف مجموعه ای از افرادی است که نیازهای مشابه یا ویژگی های مشابهی را که شرکت شما میتواند در اختیار آن ها قرار دهد. این افراد معمولا کاربران نهایی هستند که احتمالا محصول شما را خریداری می کنند.
 

انتخاب یک بازار هدف به شما امکان می دهد پیام هایی را که به طور خاص مد نظر شماست، طراحی کنید. مثلا یک فروشگاه لوازم آرایشی زنانه با استفاده از یک رویکرد بازاریابی هدف، این پیام را به کاربران زن اطلاع میدهد، زیرا این مورد برای مردان معمولا کارایی و ارزش ندارد و حتی در بین مخاطبان زن، شاید تمامی زنان نیازی به استفاده از لوازم آرایشی نداشته باشند. یک بازاریاب هوشمند با استفاده از شیوه زندگی به مخاطب جوان می رسد که شاید نسبت به دیگر زنان رکورد کمتری را در بر گیرند اما گروه هدف خاص و مرتبط میباشند که نیاز بیشتری به استفاده از لوازم آرایشی دارند.

تمرکز بر روی توانایی ها
Image result for ‫بازار هدف در بازاريابي‬‎
 

سازمانها زمان و منابع لازم برای دسترسی به هر پیامی با محصول ندارند. شناسایی یک بازار هدف، به بازاریابان اجازه می دهد که بر روی کسانی که احتمال بیشتری برای خرید محصول دارند تمرکز کنند. که بهترین راه برای رسیدن به  بالاترین سود محدود کردن تحقیقات کانال های جمعیت و بودجه برای مشتریان میباشد.
 

رسیدن به مخاطب  هدف
Image result for ‫بازار هدف در بازاريابي‬‎

هنگامی که بازار هدف را شناسایی می کنید، مخاطبان هدف - گیرنده پیام تبلیغاتی - می توانند تعریف شوند. در بسیاری از موارد بازار و مخاطبان یکسان هستند. ولی در برخی موارد نیزهم که یک فرد کاربر نهایی است و دیگری خریدار است، بازار هدف و مخاطبان هدف نیز متفاوت هستند برای مثال تعداد زیادی از محصولات مورد استفاده توسط مردان وجود دارد که عمدتا توسط همسرانشان خریداری می شود. در این موارد، بازار هدف مرد و مخاطب هدف زن است که خرید را انجام می دهد. بازاریابان استراتژی های طراحی برای پاسخگویی به نیازهای بازار هدف با استفاده از وسایل ارتباط جمعی ، کانال های اطلاع رسانی به امر مخاطبین خود را شناخته و جذب مینمایند.

 

راهکارهای مقرون به صرفه
Image result for ‫بازار هدف در بازاريابي‬‎

هنگامی که شما می دانید که چه کسی هدف قرار می دهید، تصمیمی که در مورد تخصیص رسانه ها می شود، بسیار ساده تر است. اگر بازار هدف شما زنان جوان باشد، نیازی به خرید فضای تبلیغاتی در هر مجله نیست. شما می توانید با هزینه کمتر و با استفاده از سامانه بروز و مخصوص شرکت ماهان نه تنها به تمامی زنان ایران بر اساس شغل و منطقه دسترسی پیدا کرده بلکه میتوانید با داشتن گروه های مختلف شغلی هدفمند تر از قبل اطلاع رسانی کنید.

اگر بخواهید تمام افراد را به عنوان مخاطبان هدف خود در نظر بگیرید، بودجه ی بازاریابی خود را دور ریخته اید.
 

 در نهایت شما با صرفه جویی در هزینه و بازده بهتر سرمایه گذاری می کنید. استفاده از این نوع بانک هاو گروه ها کارآمدتر خواهد بود زیرا مخاطبان هدر رفته - کسانی که بعید به نظر می رسند محصول شما را خریداری کنند - به میزان قابل توجهی کاهش می یابند.
 

رقابت با موفقیت
Image result for ‫رقابت‬‎

شرکت ماهان این فرصت را به شما میدهد که به هر اندازه بتوانید به طور موثر با شناسایی یک بازار به رقابت بپردازید. زیرا دیگر نیاز نیست شما نگران جذب مشتریان برای خرید و استفاده از خدمات خود باشید و می توانید با یک برنامه بازاریابی ، اطلاع رسانی خود را به یک بخش کوچکتر و یکپارچه ولی هدفمند تر از کل بازار متمرکز کیند. با تمرکز منابع بر یک بخش مخصوص مشتری، یک کسب و کار کوچک ممکن است بتواند بهتر از رقبای بزرگتر خود در خدمت یک بازار هدف قرار گیرد.

mahansms.com

ثبت نظر